mandag den 24. januar 2011

en lille bitte en...............

eeeeelsker lyserødt...og så aurikler/primula
en af mine mange ynglings planter er denne lidt forsigtige,bonzai agtige plante...jeg mener den kaldes littel sophie....ofte handler vi jo bare ,og tænker ikke videre over navnet...men jeg syntes den er så yndig..normalt er jeg mest til sukkulenter,og har ofte et pænt udvalg af dem,det kan jeg vise jer senere..modsat dem som jo tåler noget udtørring og sagtens kan glemmes i en ferie..ja så skal denne plante holdes let fugtig.....

3 kommentarer:

  1. Kære Diana:o)

    Du er vist en rigig fighter, sådan at gå ombord i blomsterindkøb og blomsterbinderi med dit besværlige fodtøj, smerter og andet træls. Men jeg kan godt forstå, at det må være svært at holde sig i ro. Du lyder også til at være en meget aktiv og turbotempo pige, med masser af gang i, så det gør det jo endnu mere svært at være tvunget til passivitet. Men hvis du holder dine tanker og din hjerne beskæftiget med ting, du brænder for, så håber og tror jeg på, at de sidste uger nok skal blive til at komme igennem.

    Synes absolut du skal lokke børnene ud og samle hængebirkegrene op til dig (som jeg læste på Ibens blog!) De er simpelthen det rene guld. Hvergang jeg kommer forbi sådan et træ kribler det virkelig i fingrene for at gå amok med min saks, men jeg har dog styret mig (indtil videre). Man kan jo lave ufatteligt mange skønne ting med det materiale.

    Håber dine smerter har fortaget sig, så du kan være tjent med det. Kan du ikke sidde/ligge og hitte på en masse gode kreative ideer, mens du er på tvungen "ferie"?

    De bedste tanker, ønsker og pøj pøj med det hele

    SvarSlet
  2. kære TANTE GRØN..tak skal du ha.tiden lige pt er ikke den bedste for mig ,men jeg prøver at holde humøret oppe..jeg havde så mange planer for årets første måneder ,åbent hus i biksen osv som jeg nu må lade gå fløjten..men tilgengæld har jeg nu fået en masse tid til at planlægge vores ældstes konfirmation i maj og skal snart igang med indbydelser o.lign.Har luftet for børnene at der ligger "guld" ude på plænen som skal samles sammen..og det første der blev sagt var ..hva får vi for det..ha ha ;0)så hvem ved fortjensten er måske allerede væk....mit ben er da blevet mere medgørlig så måske ender det med at jeg selv skal ud med køre stolen og samle...Eneste ulempe er dog at efter det er blevet tøvejr så synker sådan en voksen(læs tung) pige som mig pænt ned i grus,græs og andet SMIL.....men det skal da prøves :0) :0) ha en dejlig dag/aften...diana

    SvarSlet
  3. Kære Diana:o)

    Ja, intet er så skidt at det ikke er godt for noget. Nu får din ældste helt sikkert den bedste og mest planlagte og gennemførte konfirmationsfest, man overhovedet kan tænke sig. Blomsterpynten til bordene, skulle jo ikke være noget problem med en blomsterbinder i huset:o)
    Næste år er det min tur til at holde konfirmation.

    Håber du holder humøret oppe og ikke har ondt.

    Mange weekendhilsner og god bedring

    SvarSlet