søndag den 26. december 2010

Mit fineste julepynt.....

er denne smukke lucia engel.Jeg fik den af min farmor for nogle år siden.Hun dukkede pludselig op en dag jeg var på arbejde og sagde at hun havde en overraskelse til mig og at jeg skulle gå med ud til bilen.I en kasse ,pænt pakket ind,lå hun der "min" engel.Jeg har altid været meget betaget af englen, og kan huske at den stod på klaveret hos min farfar og farmor.Når man drejer på den i bunden ,spiller den lucia melodien,på den yndigste facon,mens hun drejer om sig selv og det vækker en masse dejlige minder fra en barndoms jul...En sjælden gang fik jeg lov til at trække englen op,og det var bare lykken ,min farmor ville selvfølgelig passe godt på at vi ikke ødelagde  den lille spilledåse i bunden af englen.Jeg passer selv godt på den i dag, den har sin faste plades højt oppe på skabet ,væk fra små fingre ;o),og mine børn ,ja de skal helst også bare lade hende stå....I dag elsker jeg engle,og knap så meget nisser,og jeg er sikker på at hun er årsagen til det... men er hun ikke skøn?

1 kommentar: